Zupa szpinakowa

Hej!

Przepraszam za tak długą przerwę w blogowaniu, ale serio miałem brak czasu;)

Dziś polecam zupę szpinakową - wbrew pozorom jest smaczna i zdrowa. Szpinak przed którym tak wszyscy uciekają jest warzywem zielonym a jak wszyscy wiemy , podczas diety najbardziej odpowiednie właśnie są warzywa zielone..

No to zaczynamy...Składniki:

  • bulion warzywny lub bulion warzywny na piersi z kurczaka 
  • porcja szpinaku - ja kupiłem kostkę mrożonego szpinaku z śmietaną 
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 jajko - gotowane na "twardo"
  • Przyprawy: pieprz, sól , pieprz cayenne , można dodać według uznania inne też

Gdy mamy już ugotowany bulion , do wrzącego bulionu dokładamy kostkę zamrożonego szpinaku lub świeży posiekany szpinak.  Następnie dodajemy drobno posiekany czosnek lub przeciśnięty przez praskę. Gotujemy zupę około 15 minut i przyprawiamy. Podajemy z jajkiem. 

Może ktoś się dziwić , czemu dodaję pieprz cayenne - odpowiedź jest prosta - pobudza organizm do przemiany materii, odrobina pieprzu nie zrobi z zupy bardzo ostrej a będzie pomocna dietetycznie..

Ostania sprawa! Jaki szpinak? Wybór jest naprawdę ogromny - mrożony w kostkach, mrożony w liściach , świeży. Ja wybrałem w Lidlu szpinak z śmietaną - śmietany mało więc kaloryczność potrawy nie wzrasta a smak zupy jest lepszy. Oczywiście jak jest okazja kupna świeżego szpinaku to lepiej go użyć do zupy.

Polecam każdemu, nawet tym co uciekają przed szpinakiem - pokochacie to warzywo ;)

Poniżej efekt mojej pracy:)


Komentarze

  1. Nie jadłam nigdy, jakoś nie przepadam za szpinakiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. taką zupkę bym zjadła ! pyszotka

    OdpowiedzUsuń
  3. dobra ale bez smietany

    OdpowiedzUsuń
  4. Szpinak nie ma żadnych wartości odżywczych :( taka jest prawda.
    Ale pochlipać można :)

    OdpowiedzUsuń
  5. My też stworzyliśmy swoja zupkę szpinakową. Tak wyszła:
    http://www.jakugotujesz.pl/?recipes=zupa-szpinakowa

    Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Woda, woda i jeszcze raz woda..

Odrobina słodkości w diecie;)

Dżem 100% owoców i zero cukru?