Brzuszki a redukcja tłuszczu

W tym tygodniu postanowiłem że zaczynam kształtować mięśnie mojego brzucha. Co prawda nie widać ich jeszcze dobrze ale jak to mówią nie od razu Rzym zbudowali. Jak wiadomo robienie brzuszków służy nam w wyrobieniu mięśni i w ulepszeniu skóry na brzuchu, niestety ćwiczenia te nie spalą nam oponki.

Do spalenia tłuszczu potrzebne jest ćwiczenie aerobowe -tlenowe takie jak jazda na rowerze czy bieganie. Ale wracając do brzuszków - zanim zaczniemy wykonywać to ćwiczenie sprawdźmy czy nie mamy jakichkolwiek problemów zdrowotnych z kręgosłupem gdyż brzuszki go nadwyrężają.

Na internecie można znaleźć sporo sposobów i planów jak i ile dziennie ćwiczyć. Nieraz czytałem jak pisały osoby że robią po 300 brzuszków...ja podejdę do tego racjonalnie - małymi kroczkami i powoli.

W tym tyg 10 brzuszków rano jak wstaje i 10 brzuszków przed snem - czyli mamy 20 brzuszków dziennie..

W przyszłym tygodniu jeśli organizm da radę to zwiększę o 10 i tak co tydzień 10. Ćwiczenie brzuszków jest potrzebne jeśli po dużym spadku wagi nie chcemy zostać z wisząca skóra.

Będą Was informował jak mi to wychodzi;)

A może macie jakieś ciekawe plany na brzuszki? Komentarze są dla Was:)

Komentarze

  1. Powodzenia - ja też robię brzuszki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja polecam na mięśnie brzucha a6w.
    oczywiście jestem zbyt leniwa, i po oktygodniu odpuściłam,ale nawet ten jeden tydzieńdał spore efekty, brzuch stał się dośc twardy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja po 10 brzuszkach mam już uczucie że brzuch pracował;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja preferuję spięcia mięśni brzucha od samych tradycyjnych brzuszków. Nie trzeba unosić całych pleców - aby brzuch pracował - wystarczy unieść barki. Rezultat jest ten sam, a kręgosłup z pewnością nam podziękuje :)
    Pewnie o tym wiesz, ale ochrona odcinka lędźwiowego, czyli "przyklejanie go" do podłoża, jest szalenie ważna przy ćwiczeniach na mięśnie brzucha.
    Osobiście "brzuszki" najprzyjemniej ćwiczy mi się leżąc na stepie :)

    PS. Ramiona za głową i łokcie jak najszerzej! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. PS. 100

    Zanim o poranku zaczniesz robić brzuszki - poskacz 5 min. na skakance albo chociaż zrób kilka skłonów, pajacyków i przysiadów - mięśnie również potrzebują pobudki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem fizjoterapeutą i z mojego punktu widzenia brzuszki są niezdrowe nadwyrężają męsień biodrowo lędźwiowy jednym słowem ma fatalny wpływ na kręgosłup lędźwiowy i krzyżowy. Gra nie warta świeczki. a i tak nie da się ich wzmocnić na dłużej bo to mięśnie fazowe, szybko się męczą szybko regenerują, ochraniają nasze narządy i przeciętnemu człowiekowi nie jest potrzebny kaloryfer na brzuchy są mu one potrzebne do chodzenia i już.

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzuch się robi w kuchni. Brzuszki poprawią mięśnie, ale nie będzie ich widać spod warstwy łuszczu na brzuchu. Dieta + Aeroby. Jeśli chcesz kaloryfer to + treningi brzucha.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny blog! Zapraszam do mnie :0 Ja co prawda dopiero zaczynam, ale postawiłam sobie wyzwanie - bedę zrzucać brzuch i dzieki pisaniu o tym się motywuję :)

    http://sposobnabrzuch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Dieta + cardio. Bez tego brzucha nie zgubicie.
    Same brzuszki mogą wzmocnić, ale nie uwidocznią go.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Woda, woda i jeszcze raz woda..

Odrobina słodkości w diecie;)

Dżem 100% owoców i zero cukru?