poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Jazda na rowerze a odchudzanie?

Jazda na rowerze jest typowym ćwiczeniem areobowym , czyli tzw tlenowym. Podczas ćwiczeń tlenowych najszybciej i najłatwiej spalić tkankę tłuszczową. Jednak trzeba pamiętać o kilku zasadach , żeby spalać tłuszcz a nie mięśnie.




Rower jest doskonały nie tylko do spalania tłuszczu ale także do poprawy ogólnej kondycji. Regularnie na rowerze jeżdżę od kilku miesięcy i zauważyłem :

- nogi są bardziej umięśnione
- jazda pod "górkę" nie jest już taka ciężka jak kiedyś
- oponka na brzuchu mniejsza - + dieta 

Efekty jazdy na rowerze będą na pewno ogromne jeśli nie zapomnimy o kilku zasadach:

- regularne treningi - minimum 3-4 razy w tygodniu
- normalny tryb jazdy , nie za szybki..mamy jechać tak aby było można swobodnie rozmawiać
- Jazda ma być długa a nie szybka
- Najlepsze wyniki dają treningi poranne ale w późniejszych godzinach efekt jest podobny
- Jeden trening powinien trwać minimum 25 min - ja polecam około 1h treningu..
- Jeśli chcemy żeby trening rowerowy dawał efekty, musimy pamiętać o diecie nisko tłuszczowej
- Woda , woda i jeszcze raz woda - minimum 1,5 l wody - ale bez strachu podczas jazdy na rowerze pić się chce i naprawdę woda jest wtedy smaczna nawet dla unikających wody;) 

U mnie są efekty już a u Was?

14 komentarzy:

  1. oczywiście że są efekty, rower jest świetnym pobudzaczem metabolizmu i wzmacniaczem układu sercowo-naczyniowego :D
    ja uwielbiam, jeżdżę parę razy w tygodniu, może nie jakieś mega długie dystanse, bo przeważnie pojedynczy trening zamyka mi się w pół godziny (ale ja lubię szybko jeździć i się zmęczyć więc to pewnie kwestia tego :P), ale dodatkowo robię ćwiczenia w domu i biegam 3-4 x w tygodniu, ta kombinacja działa cuda :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie rower to nie tylko sport, ale i najlepszy (bo najszybszy i najtanszy) transport. Od trzech lat prawie codziennie jezdze jakies 32 km (do pracy i z powrotem), w weekendy jeszcze troche. I wiem jedno: nie wyobrazam sobie zycia bez roweru!
    Ale... No wlasnie: po jakims czasie organizm przyzwyczaja sie do jazdy, wiec warto dodac jeszcze inne treningi, by budowac te miesnie, ktore przy pedalowaniu nie sa szczegolnie aktywne, i nadal chudnac.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja od kilku lat regularnie jeżdżę, oczywiście kiedy jest wystarczająco ciepło czyli od kwietnia do października. Jazda na rowerze to mój ulubiony sport, a jeśli chodzi o efekty, to mam umięśnione łydki;P oraz spalam nadmiar spożytych kalorii gdyż mam problemy z ograniczaniem jedzenia niestety.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rower ma same plusy!
    Dawno nie jeździłem, a chcę jeszcze w tym miesiącu pojeździć przez 3h i zobaczyć czy dam radę przekroczyć 60km :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Polubiłam rower w tym roku strasznie ; )
    W czerwcu jeździłam co tydzień ok 1h, teraz w wakacje jeździłabym nonstop byle tylko pogoda była ładna ; ) Jeździmy z koleżanką kilka razy w tygodniu, najkrócej ok 1 h, najdłużej 2,5 h, takim średnim tempem, żeby mozna było normalnie gadać, z tym że,nie powiem, kondycja mi się trochę wyrobiła, jakbym jeździła tym tempem rok temu to bym nie mogłą oddychać po 20 min. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. przez rok i 2 miesiące schudłem 41 kg i straciłem w pasie 27 cm .dieta i rower 3 x po 20 30 km

    OdpowiedzUsuń
  7. Jazda na rowerze jest niezwykle skuteczna jeśli chodzi o odchudzanie. Jest to jedna z form tzw. ćwiczeń aerobowych, które są najskuteczniejszm sposobem aktywności fizycznejdzięki dużej intensywności ćwiczeń. Trening aerobowy (czyli chociażby jazda na rowerze) po 30-60 minuy, 2-3 razy w tygodniu może naprawdę dać niezwykle pozytywnie zaskakujące efekty. Polecam artykuł na temat ćwiczeń aerobowych: http://aktywnoscfizyczna.wordpress.com/2013/01/13/cwiczenia-aerobowe-metoda-na-odchudzanie/ .

    OdpowiedzUsuń
  8. Efekty są tylko najgorsze jak się wróci i się chce jeść :)
    Ja mimo regularnej jazdy zrzucam lekką nadwagę bardzo powoli, ale może to i dobrze, szoku nie będzie :)

    Kiedyś najbardziej schudłem gdy byłem w Szwecji przez miesiąc na zbieraniu jagód. Jedliśmy skromnie, pracowaliśmy dużo to i waga spadła odpowiednio :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja jeżdżę rowerkiem codziennie około pół godziny trochę to chyba za mało ale cóż....
    mam nadwagę a teraz wakacje wiec dobrze by było zrzucić co nieco :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jazda na rowerze to świetna rzecz :) A fakt, że można schudnąć - łączenie przyjemnego z pożytecznym. Najlepiej gdy się skupia na tym by czerpać radość z jeżdżenia. Wtedy efekty są największe i dodatkowo mamy ochotę jeździć więcej.

    A jeżeli jedynym celem jest schudnięcie, to najważniejsze jest zadbanie o odpowiednie zmiany w żywieniu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam. Jezdze od stycznia na rowerku stacjonarnym ok godz dziennie przez 20 dni w miesiacu.robie od 30 do 50 km, nie kontroluje tetna, pedaluje w takt muzyki, przejechalam 1100 km, schudlam 3 kg, nie zmieniajac diety, a nawet dokladajac orzechy, ktore jem codziennie( brazylijskie, wloskie, pistacje, migdaly) Nie naleze do kobiet mala jedzacych, ale odzywiam sie zdrowo i po treningu potrafie zjesc naprawdem sporo.. Pupa mi zmalala( chociaz byla ladna), nogi mam umiesnione i smukle, twarde. Rower dziala na mnie jak narkotyk, to ogromna przyjemnosc kazdego dnia. Polecam. Jezdze dla zdrowia, kondycji i przyjemnisci a spadek masy ciala traktuje jako mily efekt uboczny.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam
    Picie wody w czasie jazdy na rowerze jest wręcz wskazane i najlepiej jest pić izotonik własnej roboty. Taki izotonik można łatwo przygotować wystarczy dodać do wody soku z cytryny, miodu i gotowe. Taki izotonik podczas jazdy doda nam kopa. Po drugie nie należy unikać tłuszczy tylko węgli. Im większy wysiłek i większa praca serca tym się więcej spala. Proponowalabym poczytac forum rowerowe, gdzie wypowiadaja sie prawie sami panowie i zapoznac sie
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...